Stein, Saks, Papir

by Ola Olsen Lysgaard

Test

Test til en lengre tegneserie jeg har lyst til å lage. Veldig Hellboy, men helt uten dialog eller bobler.

Dette er forsøk nummer 10 til side en, og det første jeg liker. Kom gjerne med konstruktive tanker og ting.

Published 2012-06-28 00:00:00

12 comments

Knut R Knutsen

2012-06-28 00:39:21

Knut R Knutsen

Eg lurar på om fargane ikkje her vert veldig feil når serien skal til trykk. Eg ser at den svartfargen du brukar her er ca C70/M70/Y80/K80 (mørk grå+mørk brun) medan ein skikkeleg feit svart kjem på noko sånn som C60/M40/Y40/K100. Eg synast iallefall den vert for lys/svak. I tillegg er fargemetninga så høg at mykje kjem til å drukne når det vert mørkare i trykk.

Det ser ut som om du jobbar i RGB. Resultatet, slik eg ser det, er fargar som er fine/OK på skjermen men som vert veldig "skitne" , dvs avdempa og lite forutsigbare på trykk.

Teikningane og det er fine. Men som sagt: eg trur der må jobbast med fargane.

Tacohead

2012-06-28 00:44:38

Tacohead

Long time no see. Elsker stilen din, noe du fortjener å vite. Liker veldig godt fargene du har brukt her.

Frk. Blips

2012-06-28 08:33:46

Frk. Blips

Tøff og stemningsfull stil.

ramyr

2012-06-28 12:29:26

ramyr

Veldig stilig, men jeg er litt enig med Knut. For meg ser imidlertid 3. rute grei ut mtp. kontrast. Jegr er riktignok ikke særlig flink til å forutse hvordan farger blir på trykk. Må få kalibrert skjermen en eller annen gang.

Fungerer treet som en slags voodoo-dukke?

Knut R Knutsen

2012-06-28 13:50:50

Knut R Knutsen

Vel, viss ein ser på den blå himmelen i rute 3, tildømes, så er den C47/M9/Y17. Som vil seie brunt med ekstra blått.

Fargar vert mindre klare og mindre intense jo meir ein blandar dei ut. Dei er sterkast når dei er heilt reine (ein C20, til dømes, hadde gitt ein mykje klarare himmel enn dette).

Eg køyrde biletet inn i Photoshop og tok ein kikk på fargane i CMYK (trykkformat) og alle fargane er har CMY i seg. Der er ingen reine primærfargar eller sekundærfargar. Alt er i tertiærfargar, det vil seie bruntoner. Samstundes er det ingen stader der det er rein (K100) svart. Det er mange forskjellige gråtoner, ikkje alltid på heldige stader, og dei største mørke felta låg på 50-60% svart, ein middels mørk grå (eg trudde faktisk at det var mørkare, men eg tok feil).

Det er god kontrast i og for seg, men det samlar seg på midten.

Det kan godt vere at der er ein tanke bak denne paletten som eg ikkje har fått med meg, men slik som det er, så synast det som om den motarbeidar teikninga. Og når det vert mørkare i trykk ,så veit eg ikkje sikkert korleis det blir.

Viss ein nyttar Photoshop og går inn på Image/Mode/Convert to profile/Euroscale Uncoated (som eg trur er det nærsste ein kjem til vanleg trykk) så vil biletet ein jobbar med sjå mykje mørkare ut. Eg reknar med at dette er ein type profilinnstilling som vert nytta for at ein skal kunne "forutsjå" korleis eit bilete kjem til å sjå ut på trykk i forskjellige samanhenger.

Prøv den innstillinga og sjå.

Lysgaard

2012-06-28 15:20:59

Lysgaard

Takk for tipsene, Knut. Siden er tegnet i cmyk, bare konvertert til rgb for webfila. Prøvde å konvertere til Euroscale Uncoated, og så ikke en eneste forskjell. Har dyr skjerm med god fargegjengiving, altså.

Du kan vel si at fargene så langt ikke er laget med direkte tanke på trykk, på den måte at jeg ikke er i besittelse av printer for øyeblikket, men kan leke meg med skolens beist så fort ferien er over. Da skal jeg teste og justere og finne ut av hvordan det blir. Denne fargelegginga er heller "Sånn jeg i teorien vil ha det", ikke den ferdige trykkfila.

Tanken med de tonede svartfargene var å kunne raskt gi hvert enkelt bilde mer temperatur og stemning, samtidig som det er lengre unna Mignola sine tegninger. Det ligger bare smakca oppå alt som egentlig er svart, og kan fjernes med et trykk hvis jeg ikke får det til å funke på trykk.

Knut R Knutsen

2012-06-28 15:52:24

Knut R Knutsen

Ja, det var ikkje meininga å legge meg opp i det estetiske, eg berre ser så ofte at når serier laga for nett dukkar opp som gjesteserier i Dagbladet, til dømes, så er dei nesten uleselege. Sjølv lærte eg meg mykje frå Mark Chiarello sine kapittel i DC Comics Guide to Coloring and Lettering.

Levi

2012-06-28 18:27:30

Levi

Du burde gjøre streken Ørlittegrann mørkere ( den trenger ikke være helt svart... ) og kanskje skyggelegge. Hvis du hadde hatt litt mørke streker (ikke tusj) på omvendte siden av den som vender mot lyset, ville det kledd stilen, tror jeg.

Men dette er altså bare en smakssak. Siden er ganske bra og jeg vil gjerne lese mer!

Grusart

2012-06-28 20:23:11

Grusart

Stilfullt! Jeg digger kontrasten mellom de tynne linjene og de store mørke områdene. Det jeg ikke er sikker på er hva jeg synes om fjellene - plager meg litt at fargene på dem ikke alltid følger den hvite linja. (Synes spesielt i rute to)

Ellers synes jeg dette ser kjempebra ut!

Jorunn

2012-06-28 21:42:20

Jorunn

Einaste eg stussa på her var rute 4. Første tre gongane eg kikka på serien i forbifarten, så tolka eg det noko à la dette: Rute 1 og 2: folk lev i harmoni med naturen. Rute 3: Mann høgg ned tre, skapar disharmoni. Rute 4: På magisk vis får den gamle mannen hakk i armen samtidig med at den andre mannen høgg i treet. I ettertid ser eg at den gamle mannen roper. Men det kan også sjå ut som om han har veldig vondt i håndleddet.

Lysgaard

2012-06-28 21:50:28

Lysgaard

Ja, enig med det dere sier om gamle mannen, Jorunn og Ramyr. Tydelig at bildene må være veldig enkle å forstå når det ikke er tekst, og det bilde er veldig forvirrende sånn det er nå. Han er ment å rope ja, skal minimum flytte/fjerne den gule greia.

nike free

2012-09-22 12:03:02

Tydelig at bildene må være veldig enkle å forstå når det ikke er tekst,I ettertid ser eg at den gamle mannen roper. Men det kan også sjå ut som om han har veldig vondt i håndleddet.

Join the discussion!

Log in to add your comment!