Farlig gåtur!

by Preben

Published 2006-06-22 00:00:00

12 comments

Olaf

2006-06-23 12:49:51

Olaf

Eg går ut frå at denne sida er meint som eit enkeltståande verk og ikkje som ein del av ein lengre serie (hint: det går an å leggja ut litt informasjon om serien). Isåfall er det veldig mykje som halter her, rett og slett fordi det ikkje verker logisk i det heile tatt. Det finst sjølvsagt serier der manglande logikk kan framstå på ein heilt fantastisk måte (lest «Arild» av Eirik Andreas Vik?), men det er seriar der den manglande logikken er intensjonell og surrealistisk. Her blir den berre kaotisk og rotete.

For å ta ein rask gjennomgang av serien: Du har ein protagonist som vi veit absolutt ingenting om og får vite absolutt ingenting om. Er han god eller ond? Kvifor er antagonisten på jakt etter han? Er det fordi protagonisten er ein ond skurk som skal fengslast, eller er det fordi antagonisten er ein slu jævel som berre har lyst til å drepe? Protagonisten høyrar lyden «Dump! Dump! Dump!» og blir så skremt av denne lyden at han hopper inn i ein busk. Sjølv om han ikkje veit noko som helst om kven eller kva det er som kjem. Er protagonisten ein jaga mann som er i alvorleg fare dersom han møter andre mennesker? Isåfall, kvifor i alle dagar er han ute på ein rolig og fredelig gåtur i det heile tatt i staden for å liggja i skjul og gøyma seg for denne rustningmannen? Dette henger ikkje heilt saman. Anten er han ein jaga mann, og isåfall burde han ikkje vera ute på ein koseleg spasertur i det heile tatt, elles er han ikkje det, og då burde han ikkje frykte lyden av fotsteg. OK, «Dump! Dump!» kunne ha vist seg å vera noko langt skumlare, men når det viste seg at dette var berre fotstega til ein mann i rustning, er ikkje det noko den raudkledde burde frykte i det heile tatt. Med mindre han har ein veldig god grunn for å halde seg utandørs til tross for at han er ettersøkt, og isåfall mangler denne serien den forklaringa. Du lar den raudkledde og rustningmannen få augekontakt. Kvifor dreper ikkje rustningmannen den raudkledde der og då? I staden for snur han seg for å høyre ei tilfeldig «dame» skrike. Og når det gjelder denne dama: Kvar kom *ho* frå, kva side er ho eigentleg på, og kvifor i alle dagar ber ho Jon om å ringe redningstjenesten? (Forøvrig, «Iiiiiiik» og «Ring redningstjenesten, Jon!» uttalast ikkje likt i det heile tatt.) Protagonisten får ein idé, og løper mot stupet. For at denne ideen skal vera verdt fem flate øre, må han ha visst at det var ei veldig sterk grein utanfor dette stupet. Kvar fekk han den informasjonen frå? Og korleis i alle dagar kunne han forutseie at rustningmannen kom til å hoppe etter han? Det må då vera det minst logiske valet ein kunne ha tatt? Og så kjem det eit redningshelikopter. Kva tidsepoke befinner vi oss eigentleg i? Du har ein mann med sverd og rustning, ein annan med augelapp og krokhand, men samtidig har du eit helikopter og ein Rimi-butikk. Rimi-butikken er forsåvidt like høg som eit kyrkjetårn ... Protagonisten henger etter krokhanda si i ei grein. Logisk sett ville den kroken ha løsna av den belastninga. Og antagonisten bruker rustning, likevel har kyrkjespiret ingen problemer med å ikkje berre spidde gjennom rustningen hans, men å kome ut av den òg. Forresten: Det gjer sikkert jysleg vondt å få eit kirkespir gjennom skrittet, men det slår meg ikkje som noko ein kan dø av.

Komposisjonsmessig er det òg ting ein kan stille seg spørjande til, då tenkjer eg først og fremst på desse pilene du bruker for å forklare kva ting er. Slik tekst bør ikkje vera nødvendig. Boksar som peiker og forklarer at «Dette er ei sterk grein», «Her får dei augekontakt» og slikt, er noko ein etter mi meining bør prøve å unngå så godt ein kan når ein lager teikneseriar. Dei kan til nød gå an når ein skal teikna noko som det er veldig vanskeleg å teikna, til dømes ein kjendis, og det er ekstremt viktig at lesaren gjenkjenner dette, men elles bør dei brukast veldig sparsommeleg. Du strør dei rundt deg.

Sjølve teikningane dine skal eg ikkje kommentere, ettersom eg ikkje er betre til å teikna sjølv -- men måten du byggjer opp teikningane på, føler eg for å kritisere. Du teiknar på ein slik måte at alt det som er litt vanskeleg å teikna, hamner utanfor ruta. Med mindre slikt er gjort ironisk, ser det ikkje bra ut. Alt det som er av betydning for handlinga, bør etter mi meining vera med i teikningane òg. Det kan vera at du har gjort dette som eit artistisk inngrep, men det er isåfall eit artistisk inngrep eg misliker. Denne dama som skriker får vi ikkje sjå. I andre og tredje rute får ein eit inntrykk av at du har gjort alt du kan for å gøyma bort hendene til protagonisten. Og ruta nedst til venstre, der ein ser eit lite skråutsnitt av hovudet til protagonisten, ser berre litt merkeleg ut.

Når det gjelder fargeleggjinga: Fargeleggjing er ikkje ein kunst som ligger for alle. Dersom du ikkje er betre enn det der til å fargeleggja, kunne det kanskje vera eit smart trekk å la vera. Eg skal ikkje påstå at blåfargen på himmelen er jamnt fordelt, men den har ikkje sikksakkmønster heller. Eg sit igjen med eit inntrykk av at denne serien hadde sett betre ut i svart-kvitt. Ikkje fordi denne serien ikkje kler farger, men fordi du eigentleg ikkje er så god til å fargeleggja.

Beklager at dette blei så negativt. Det er konstruktivt meint, om det får deg til å føle deg betre.

Forresten: Det er ei dødssynd å gå ut frå at eit digitalkamera nokon gong kan erstatte ein skanner.

Olaf

2006-06-23 12:49:51

Olaf

Eg går ut frå at denne sida er meint som eit enkeltståande verk og ikkje som ein del av ein lengre serie (hint: det går an å leggja ut litt informasjon om serien). Isåfall er det veldig mykje som halter her, rett og slett fordi det ikkje verker logisk i det heile tatt. Det finst sjølvsagt serier der manglande logikk kan framstå på ein heilt fantastisk måte (lest «Arild» av Eirik Andreas Vik?), men det er seriar der den manglande logikken er intensjonell og surrealistisk. Her blir den berre kaotisk og rotete.

For å ta ein rask gjennomgang av serien: Du har ein protagonist som vi veit absolutt ingenting om og får vite absolutt ingenting om. Er han god eller ond? Kvifor er antagonisten på jakt etter han? Er det fordi protagonisten er ein ond skurk som skal fengslast, eller er det fordi antagonisten er ein slu jævel som berre har lyst til å drepe? Protagonisten høyrar lyden «Dump! Dump! Dump!» og blir så skremt av denne lyden at han hopper inn i ein busk. Sjølv om han ikkje veit noko som helst om kven eller kva det er som kjem. Er protagonisten ein jaga mann som er i alvorleg fare dersom han møter andre mennesker? Isåfall, kvifor i alle dagar er han ute på ein rolig og fredelig gåtur i det heile tatt i staden for å liggja i skjul og gøyma seg for denne rustningmannen? Dette henger ikkje heilt saman. Anten er han ein jaga mann, og isåfall burde han ikkje vera ute på ein koseleg spasertur i det heile tatt, elles er han ikkje det, og då burde han ikkje frykte lyden av fotsteg. OK, «Dump! Dump!» kunne ha vist seg å vera noko langt skumlare, men når det viste seg at dette var berre fotstega til ein mann i rustning, er ikkje det noko den raudkledde burde frykte i det heile tatt. Med mindre han har ein veldig god grunn for å halde seg utandørs til tross for at han er ettersøkt, og isåfall mangler denne serien den forklaringa. Du lar den raudkledde og rustningmannen få augekontakt. Kvifor dreper ikkje rustningmannen den raudkledde der og då? I staden for snur han seg for å høyre ei tilfeldig «dame» skrike. Og når det gjelder denne dama: Kvar kom *ho* frå, kva side er ho eigentleg på, og kvifor i alle dagar ber ho Jon om å ringe redningstjenesten? (Forøvrig, «Iiiiiiik» og «Ring redningstjenesten, Jon!» uttalast ikkje likt i det heile tatt.) Protagonisten får ein idé, og løper mot stupet. For at denne ideen skal vera verdt fem flate øre, må han ha visst at det var ei veldig sterk grein utanfor dette stupet. Kvar fekk han den informasjonen frå? Og korleis i alle dagar kunne han forutseie at rustningmannen kom til å hoppe etter han? Det må då vera det minst logiske valet ein kunne ha tatt? Og så kjem det eit redningshelikopter. Kva tidsepoke befinner vi oss eigentleg i? Du har ein mann med sverd og rustning, ein annan med augelapp og krokhand, men samtidig har du eit helikopter og ein Rimi-butikk. Rimi-butikken er forsåvidt like høg som eit kyrkjetårn ... Protagonisten henger etter krokhanda si i ei grein. Logisk sett ville den kroken ha løsna av den belastninga. Og antagonisten bruker rustning, likevel har kyrkjespiret ingen problemer med å ikkje berre spidde gjennom rustningen hans, men å kome ut av den òg. Forresten: Det gjer sikkert jysleg vondt å få eit kirkespir gjennom skrittet, men det slår meg ikkje som noko ein kan dø av.

Komposisjonsmessig er det òg ting ein kan stille seg spørjande til, då tenkjer eg først og fremst på desse pilene du bruker for å forklare kva ting er. Slik tekst bør ikkje vera nødvendig. Boksar som peiker og forklarer at «Dette er ei sterk grein», «Her får dei augekontakt» og slikt, er noko ein etter mi meining bør prøve å unngå så godt ein kan når ein lager teikneseriar. Dei kan til nød gå an når ein skal teikna noko som det er veldig vanskeleg å teikna, til dømes ein kjendis, og det er ekstremt viktig at lesaren gjenkjenner dette, men elles bør dei brukast veldig sparsommeleg. Du strør dei rundt deg.

Sjølve teikningane dine skal eg ikkje kommentere, ettersom eg ikkje er betre til å teikna sjølv -- men måten du byggjer opp teikningane på, føler eg for å kritisere. Du teiknar på ein slik måte at alt det som er litt vanskeleg å teikna, hamner utanfor ruta. Med mindre slikt er gjort ironisk, ser det ikkje bra ut. Alt det som er av betydning for handlinga, bør etter mi meining vera med i teikningane òg. Det kan vera at du har gjort dette som eit artistisk inngrep, men det er isåfall eit artistisk inngrep eg misliker. Denne dama som skriker får vi ikkje sjå. I andre og tredje rute får ein eit inntrykk av at du har gjort alt du kan for å gøyma bort hendene til protagonisten. Og ruta nedst til venstre, der ein ser eit lite skråutsnitt av hovudet til protagonisten, ser berre litt merkeleg ut.

Når det gjelder fargeleggjinga: Fargeleggjing er ikkje ein kunst som ligger for alle. Dersom du ikkje er betre enn det der til å fargeleggja, kunne det kanskje vera eit smart trekk å la vera. Eg skal ikkje påstå at blåfargen på himmelen er jamnt fordelt, men den har ikkje sikksakkmønster heller. Eg sit igjen med eit inntrykk av at denne serien hadde sett betre ut i svart-kvitt. Ikkje fordi denne serien ikkje kler farger, men fordi du eigentleg ikkje er så god til å fargeleggja.

Beklager at dette blei så negativt. Det er konstruktivt meint, om det får deg til å føle deg betre.

Forresten: Det er ei dødssynd å gå ut frå at eit digitalkamera nokon gong kan erstatte ein skanner.

Preben

2006-06-23 14:08:35

Preben

Tusen takk for all den kjempegode kritikken.
Kritikk er noe jeg elsker å få og det er helt irrelevant for meg om den kritikken er god eller dårlig.

Dette er helt klart et enkeltstående verk (selv om jeg har lyst til å prøve å lage en serie utifra mannen med lapp for øye og krok, men er nok for dårlig til å tegne for å gjøre det.)
Dette enkeltstående verket ble laget i anledning faget "Kunst & Håndverk" hvor vi skulle lage en serie som omhandlet en gåtur om kvelden, og hvor det var et eller annet skummelt som skulle skje, så det at du ikke forstår handlingen så lett kan jo ha noe med det å gjøre...

Min oppfatning er at mannen som blir "jagd" er en snill fyr, men han er en smule mørkredd og når han da hører en skummel lyd bak seg blir han redd (ok; dump dump, er kanskje ikke så skummelt... Men fant ikke på noe bedre.)
Det at jeg gjemte hendene har naturligvis noe med kroken å gjøre. Jeg ville unngå å vise "publikummet" "hemmeligheten" til mannen og ville derfor ikke vise hendene, men det er selvfølgelig heller ikke noen hemmelighet at jeg nok synes det er veldig vanskelig å tegne virkerlige hender på nært hold så det har nok også en innvirkning.
Jeg synes da at hvis man ser en mann kledd i en rustning midt på kvelden med et skremmende blikk i en moderne tid, så blir man da ganske redd? Kanskje ikke den skumleste karakteren jeg kunne komme med, men det var da noe... Dessuten har jeg en forkjærlighet for middelalderen ^^.
90% av denne serien ble tegnet en dag før innlevering (deja vu, anyone?) og jeg var nå kommet til et punkt i historien hvor jeg ikke helt visste hvordan fyren skulle få komt seg til stupet, derfor stappet jeg inn en kvinne man aldri ser litt forhastet og la til en fyr (mannen til dama) (man heller ikke kunne se) enda mer forhastet. Som fungerte som en enkel avledning. Skulle gjerne sett kvinnen og mannen selv, men fant ut at jeg ikke ville ha verken plass eller tid til det.
Det med greinen er et godt punkt og jeg er noe usikker på det selv, vi kan kanskje forklare det med at fyren som blir jaget har lest mange Billy -blader? Nei, jeg vet ikke sikkert igrunn. Det kan godt hende at han har godt en spasertur der tidligere. Jeg tror det er det mest sannsynlige i dette tilfelle.
Fyren med sverdet er jo gal og derfor hopper han etter, han har kun fokus på mannen han jager.
Vi befinner oss i nåtid, jeg er ganske sikker på at mannen med sverd og rustning har rømt fra sinnssykehuset og at mannen med krok, skjegg og lapp over øyet er en pensjonert sjørøver som lengter tilbake til gamle tider...
Rimi -butikken ser kanskje ganske komisk ut, hadde kanskje vært litt mer sannsynlig hvis det hadde stått "Ikea", men det får så være.
Det at han blir spiddet på et kirketårn er kanskje ikke så realistisk, jeg er heller ikke sikker på om mannen med sverdet har rustning på seg, jeg prøvde å tegne en realistisk rustning, men det var litt for mye å klare på litt for få timer syntes jeg. Det kan godt hende at han har på seg en grå genser, det er jo ikke akkurat enkelt å finne rustninger i disse tider.
Kan jo hende kroken hadde løsnet, men så er jo dette samtidig en tegneserie, hvor en del urealistiske ting skjer.

Jeg er helt enig i det du sier om komposisjon, jeg er altfor dårlig til å tegne og skulle gjerne visst hvordan serieskaperne egentlig får til å tegne slik at man tydelig ser hva som skjer. Men jeg følte ikke at jeg klarte dette og derfor alle pilene og forklaringene. Sorry, kunne sikkert klart det bedre men ikke på den tiden jeg hadde.
Du kan vel si det slik at siden jeg først startet omtrent dagen før så kunne jeg nesten bare tegne det viktigste og derfor gjorde jeg det. Dessuten måtte jeg jo få plass til alt sammen på A3 -arket også.

Fargeleggingen ja, det er noe for seg selv... Jeg følte egentlig ikke for å fargelegge den selv og tenkte flere ganger på å trosse læreren, men læreren hadde sagt at det måtte bli fargelagt og derfor måtte jeg det. Så jeg er helt enig i deg her og jeg så det selv; serien så bedre ut i svart-hvitt og som du sier; det er fordi det var jeg som fargela. Dessuten hadde jeg jo ikke slike tusjfarger (eller hva det nå er serieskapere fargelegger med)
så jeg måtte nøye meg med enkle dårlige farger.

Igjen; konstruktiv kritikk faller alltid godt i smak hos meg, enten det er negativt eller positivt ;) . Orker ikke folk som ikke kan si annet enn kjempebra eller kjempedårlig.

Har ikke scanner som tar A3 -ark, bildet er tatt av skolen og ble mailet meg i går.

Preben Liland Madsen

Preben

2006-06-23 14:08:35

Preben

Tusen takk for all den kjempegode kritikken.
Kritikk er noe jeg elsker å få og det er helt irrelevant for meg om den kritikken er god eller dårlig.

Dette er helt klart et enkeltstående verk (selv om jeg har lyst til å prøve å lage en serie utifra mannen med lapp for øye og krok, men er nok for dårlig til å tegne for å gjøre det.)
Dette enkeltstående verket ble laget i anledning faget "Kunst & Håndverk" hvor vi skulle lage en serie som omhandlet en gåtur om kvelden, og hvor det var et eller annet skummelt som skulle skje, så det at du ikke forstår handlingen så lett kan jo ha noe med det å gjøre...

Min oppfatning er at mannen som blir "jagd" er en snill fyr, men han er en smule mørkredd og når han da hører en skummel lyd bak seg blir han redd (ok; dump dump, er kanskje ikke så skummelt... Men fant ikke på noe bedre.)
Det at jeg gjemte hendene har naturligvis noe med kroken å gjøre. Jeg ville unngå å vise "publikummet" "hemmeligheten" til mannen og ville derfor ikke vise hendene, men det er selvfølgelig heller ikke noen hemmelighet at jeg nok synes det er veldig vanskelig å tegne virkerlige hender på nært hold så det har nok også en innvirkning.
Jeg synes da at hvis man ser en mann kledd i en rustning midt på kvelden med et skremmende blikk i en moderne tid, så blir man da ganske redd? Kanskje ikke den skumleste karakteren jeg kunne komme med, men det var da noe... Dessuten har jeg en forkjærlighet for middelalderen ^^.
90% av denne serien ble tegnet en dag før innlevering (deja vu, anyone?) og jeg var nå kommet til et punkt i historien hvor jeg ikke helt visste hvordan fyren skulle få komt seg til stupet, derfor stappet jeg inn en kvinne man aldri ser litt forhastet og la til en fyr (mannen til dama) (man heller ikke kunne se) enda mer forhastet. Som fungerte som en enkel avledning. Skulle gjerne sett kvinnen og mannen selv, men fant ut at jeg ikke ville ha verken plass eller tid til det.
Det med greinen er et godt punkt og jeg er noe usikker på det selv, vi kan kanskje forklare det med at fyren som blir jaget har lest mange Billy -blader? Nei, jeg vet ikke sikkert igrunn. Det kan godt hende at han har godt en spasertur der tidligere. Jeg tror det er det mest sannsynlige i dette tilfelle.
Fyren med sverdet er jo gal og derfor hopper han etter, han har kun fokus på mannen han jager.
Vi befinner oss i nåtid, jeg er ganske sikker på at mannen med sverd og rustning har rømt fra sinnssykehuset og at mannen med krok, skjegg og lapp over øyet er en pensjonert sjørøver som lengter tilbake til gamle tider...
Rimi -butikken ser kanskje ganske komisk ut, hadde kanskje vært litt mer sannsynlig hvis det hadde stått "Ikea", men det får så være.
Det at han blir spiddet på et kirketårn er kanskje ikke så realistisk, jeg er heller ikke sikker på om mannen med sverdet har rustning på seg, jeg prøvde å tegne en realistisk rustning, men det var litt for mye å klare på litt for få timer syntes jeg. Det kan godt hende at han har på seg en grå genser, det er jo ikke akkurat enkelt å finne rustninger i disse tider.
Kan jo hende kroken hadde løsnet, men så er jo dette samtidig en tegneserie, hvor en del urealistiske ting skjer.

Jeg er helt enig i det du sier om komposisjon, jeg er altfor dårlig til å tegne og skulle gjerne visst hvordan serieskaperne egentlig får til å tegne slik at man tydelig ser hva som skjer. Men jeg følte ikke at jeg klarte dette og derfor alle pilene og forklaringene. Sorry, kunne sikkert klart det bedre men ikke på den tiden jeg hadde.
Du kan vel si det slik at siden jeg først startet omtrent dagen før så kunne jeg nesten bare tegne det viktigste og derfor gjorde jeg det. Dessuten måtte jeg jo få plass til alt sammen på A3 -arket også.

Fargeleggingen ja, det er noe for seg selv... Jeg følte egentlig ikke for å fargelegge den selv og tenkte flere ganger på å trosse læreren, men læreren hadde sagt at det måtte bli fargelagt og derfor måtte jeg det. Så jeg er helt enig i deg her og jeg så det selv; serien så bedre ut i svart-hvitt og som du sier; det er fordi det var jeg som fargela. Dessuten hadde jeg jo ikke slike tusjfarger (eller hva det nå er serieskapere fargelegger med)
så jeg måtte nøye meg med enkle dårlige farger.

Igjen; konstruktiv kritikk faller alltid godt i smak hos meg, enten det er negativt eller positivt ;) . Orker ikke folk som ikke kan si annet enn kjempebra eller kjempedårlig.

Har ikke scanner som tar A3 -ark, bildet er tatt av skolen og ble mailet meg i går.

Preben Liland Madsen

Olaf

2006-06-23 17:14:58

Olaf

For ein veldig god teikneseriesekvens om ein tur om kvelden der noko fælt skjer, sjekk desse Hakkum-stripene:

http://www.nettserier.no/hakkum/1132527600/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132614000/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132700400/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132786800/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132873200/

Olaf

2006-06-23 17:14:58

Olaf

For ein veldig god teikneseriesekvens om ein tur om kvelden der noko fælt skjer, sjekk desse Hakkum-stripene:

http://www.nettserier.no/hakkum/1132527600/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132614000/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132700400/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132786800/
http://www.nettserier.no/hakkum/1132873200/

Håkon.H

2006-07-09 22:08:36

Håkon.H

morsomt ruteoppsett :)

Håkon.H

2006-07-09 22:08:36

Håkon.H

morsomt ruteoppsett :)

Erten

2006-09-30 12:02:56

Erten

hehe.. eg likte denne :P

Quakeulf

2016-10-01 03:46:13

Quakeulf

N-n-n-n-n-nyan-PASSUH!

Join the discussion!

Log in to add your comment!